راز‏
راز‏

راز‏

گزارش گفتگوی صوتی صفحه راز
جلسه دوم: "گام اول: درخواست"

مروری بر صحبتهای جلسه اول و منطق قانون جذب:
اگر با استفاده از قانون جذب به شاد بودن برسیم، سهم بسیار بزرگی از این قانون رو کسب کردیم.

گام اول درخواست:
آرزوها، خواسته‌ها و آن‌چه که دوست دارید رو درخواست کنید. این درخواست می تونه از طریق تفکر و تصویرسازی هم به دست می آد. اما نوشتن آرزوها و درخواست‌ها نیرو و حسی قویی ایجاد می کنه. برای همین پیشنهاد می‌شه که درخواستهاتون رو یادداشت کنید.
درخواست باید همراه با تعیین جزییات و بصورت شفاف بیان بشه.
برای مثال: من دوست دارم زندگی خوبی داشته باشم. این یک درخواست هست، اما شفاف نیست! خوب بودن رو با مشخص کردن جزییاتش، شفاف کنید.
برای بررسی درخواست، خودتون رو در طرف مقابل قرار بدید و ببینید می تونید درخواست رو برآورده کنید. آیا جزییات درخواست کامل هست؟
نوشتن درخواست‌ها و خوندن اونها کمک می‌کنه که جزییات درخواست بهتر مشخص بشه.
پیشنهاد شخصی من این هست که حتما دفتر آرزوها رو تهیه کنید و درخواست‌هاتون رو یادداشت کنید. یک دفتر یا دفترچه خاص تهیه کنید و درخواست‌هاتون رو ثبت کنید.
پیشنهاد می‌شه در زمان نوشتن درخواست، تاریخ نوشتن رو هم ذکرکنید. این موضوع در گام دوم، باور می تونه مورد استفاده قرار بگیره.

سوال: آیا گذشت زمان از درخواست، باعث نا امیدی نمیشه؟ (چون در کنار درخواست تاریخ زده می‌شه؟)
پاسخ: اگر با دید مثبت اندیشی پیش بریم و به این موضوع نگاه کنیم، باید به دنبال علت باشیم و پس از بررسی موضوع دلیل رو پیدا کنیم. مطالعه مجدد کتاب راز، یا مشاهده فیلم راز، کمک بسیار زیادی در روند جذب خواهد داشت و پیشنهاد می‌شه که حداقل سالی یک‌بار این کتاب خونده بشه یا فیلم راز دیده بشه.

نحوه ثبت درخواست در دفترچه:
1- درخواست باید به زبان حال نوشته بشه. دلیل نوشتن به زمان حال: وقتی چیزی رو دارید از وجود داشتن اون موضوع انرژیی رو به کائنات ارسال می‌کنید و این موضوع باعث می‌شه موتور کائنات برای برآورده کردن خواسته شما به حرکت در بیاد.
2- نوشتن درخواست باید همراه با شکرگزاری باشه. شکرگزاری در تمامی ادیان و در تمامی فرهنگ‌ها، یک حس مثبت است و باعث تولید یک موج و انرژی مثبت می‌شه.
مثال: خدایا بابت بدن سالمی که دارم، تو را شکر می‌گویم و ...
پیشنهاد می‌شه بخش انتهایی درخواست، هدف از به دست آوردن اون درخواست باشه.
مثال: به دست آوردن آرامش و زندگی آرام، راحتی و انجام کارهای شخص و روزانه و ...

مثال در خصوص ثروت:
خدایا بابت ثروتی که دارم تو را شکر می‌گویم و دوست دارم که دو حساب بانکی با میزان ... داشته باشم و با اون بتونم خونه، ماشین، ... و فراهم کردن امکانات برای زندگی خودم و خانواده‌ام.

در پاسخ به این‌که نوشتن به زمان حال رو بعضی از افراد قبول ندارند یا حس خوبی ندارن:
استفاده از قانون جذب زمانی پاسخگو خواهد بود که ما در زندگی خود روند نرمالی رو در پیش داشته باشیم. ذهنیت منفی وجود نداشته باشه، باور اشتباهی وجود نداشته باشه و ...
قبل از ورود و پرداختن به قانون جذب، باید تمام مسائل ذهنی رو حل کرده باشیم و بعد وارد این موضوع بشیم تا بتونیم افکار صحیحمون رو به اجسام و به خواسته هامون تبدیل کنیم.
اگر من در شرایط نرمالی وارد قانون جذب شدیم و از لحاظ ذهنی آمادگی لازم رو داشته باشیم، پس ایمان به قانون جذب هم وجود داره و در پس زمینه و ناخودآگاه ذهنم موضوع منفی وجود نداره، پس می تونم جملاتم رو به زمان حال بنویسم و بیشترین انرژی رو بیرون می دم و اون درخواست رو جذب می‌کنم.
در خصوص افرادی که به تازگی با این قانون آشنا شدن، پس چی کار باید کرد؟ برای این افراد همونطور که در بحث جملات تاکیدی صحبت می‌شه که اگر ذهنیت منفی وجود داره، به جای زمان حال گفتن، از روش "در مسیر" یا "در روند" استفاده کنید.
مثال: خدایا بابت بدن سالمی که دارم، تو را شکر می‌گویم و ...
اگر یه ندای درونی به شما می گه که نه اینطور نیست، تو بدنت سالم نیست و ...، پس باید از روش دوم نوشتن استفاده کنید.
خدایا از این‌که در مسیر، یا در روند کسب سلامتی هستم تو را شکر می‌گویم و ...

من چه چیزی رو درخواست دارم؟
گاها با توجه به مسائلی که در زندگی هر شخصی وجود داره، ممکنه در پاسخ به سوال این‌که به دنبال چه چیزی هستی؟ نتونیم جواب مناسبی رو پیدا کنیم! یا به اصطلاح مسیر زندگی رو گم می‌کنیم.
اگر این موضوع برای شما رخ داده باشه، امکان استفاده از قانون جذب میسر نیست، چون اولین گام استفاده از این قانون درخواست کردن هست.
پیشنهاد می‌شه از کتاب "اگر می‌دانستم چه می‌خواهیم" استفاده کنید تا بتونید مسیر زندگیتون رو پیدا کنید.

درخواست کردن از طریق تضاد، برگرفته از کتاب قانون جذب هست و روشی برای پیدا کردن درخواست‌ها.
گاهی پیش می آد که، ناخواسته‌های ما بیشتر از خواسته‌های ما هست، برای همین می‌شه با استفاده از افعال متضاد نخواستن ها رو به خواستن تبدیل کرد.
من نمی خوام در امتحان رد بشم، من نمی خوام فقیر باشم، من نمی خوام ....
برای کشف خواسته‌ها، یک جدول با دو ستون بکشید، در یک سمت نخواستن ها و در سمت مقابل تضاد رو بنویسید.
من می خوام در امتحان قبول بشم، من می خوام ثروتمند باشم، من می خوام ...

مثالی از درخواست در زندگی:
جشن تولد شما برگزار شده، دوست دارید که یک کادوی خاص رو دریافت کنید و اتفاقا در زمان برگزاری هم همون کادو رو دریافت می‌کنید. این نمونه واقعی درخواست کردن هست.

سوال: یه وقتهایی چیزهایی رو دریافت می‌کنیم که اصلا درخواستی انجام نشده، مثل سورپرایزهایی که برای ما پیش می آد، با این‌که درخواستی راجبش نداشتیم یا فکری نداشتیم، مثل یک اتفاق یا یک هدیه؟ این رو چطوری می‌شه تفسیر کرد؟
پاسخ: به نظر من سورپرایز اون چیزی است که ما قلبا و از قبل دوست داشتیم که داشته باشیم و در پس زمینه ذهنی این درخواست رو داشتم و حالا سورپرایز میشم و می بینم که درخواست مون فراهم شده.

سوال: در زندگی اتفاقاتی می افته که مسیر زندگی ما رو عوض می کنه و وقتی بعدا بهش فکر می‌کنیم می بینیم که اصلا به همچین چیزی فکر نکردیم و اصلا چیزی در پس زمینه ذهنی هم نداشتیم، پس چرا اون اتفاقات افتاده؟
پاسخ: دنیای ما دنیای ارتباط و روابط هست و همه چیز با هم در ارتباط. هیچ چیز در این دنیا تصادفی نیست. برای مثال این موضوع می‌تونیم به "اثر پروانه‌ای" اشاره کنیم. و از دیدگاه قانون جذب ما می تونیم در زندگی دو روند پیش بگیریم:
اول، مطابق با آن‌چه در زندگی اتفاق می افته پیش میریم. خودمون رو در دریای زندگی شناور می‌کنیم تا موجها ما رو به سمتی ببره، به ساحلی زیبا یا به جایی که اصلا مناسب ما نیست.
دوم: درخواست کن، اقدام کن و مطابق اون پبش برو. در این روش، روند زندگی رو منطبق با درخواست پیش می‌بریم.
اقدام حتی می‌تونه عملی نباشه، ممکنه اقدام ذهنی باشه.

سوال: یه وقتهایی بین دو مسیر نمی تونیم انتخاب کنیم! در اون زمانها چه کار باید کرد؟
این موضوع رو می تونید از طریق سوال پرسیدن از افرادی که تجربه یا آگاهی دارن حل کنید.

با تشکر از همه شما دوستان که در این گفتگو شرکت کردید.

پ.ن: این متن خلاصه ای از گفتگوی صوتی جلسه دوم است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد