راز‏
راز‏

راز‏

"اصول برنامه ریزی و کنترل ضمیر ناخودآگاه "

3. اصل استفاده از قدرت تمرکز

انسان در هر لحظه به هر آنچه تمرکز کند، بازتاب آن را در روحیه و فکر خود حس می‌کند. برای مثال تمرکز روی یک گل در انسان، روحیه شاد و فکر مثبت ایجاد می‌کند. تمرکز روی خاطرات بد گذشته، انسان را افسرده می‌کند. تمرکز روی خاطرات زیبای گذشته و یا خیال‌پردازی‌های زیبای آینده، اثر عمیق و مطلوب و مثبت در زندگی دارد. انسانی که به‌طور مرتب روی بدبختی‌ها و زشتی‌های زندگی متمرکز می‌شود، زندگی‌اش به قهقرا می‌رود. کسی که به‌طور مرتب به زیبایی‌های زندگی و نقاط امیدبخش تمرکز می‌کند، زندگی‌اش قرین سعادت و موفقیت می‌شود و این خاصیت تمرکز است.

(گام دوم ایمان/باور)
بیشتر ما مردم هرگز تکلیف خود را با آنچه می‌خواهیم روشن نکرده‌ایم، چون چگونگی آشکار شدن آن را درک نمی‌کنیم. (جک کانفیلد)
‫#‏راز‬ ‫#‏راندا_برن‬ ‫#‏قانون_جذب‬ ‫#‏گام_دوم‬ ‫#‏ایمان‬ ‫#‏باور‬

تا زمانی که در شک و تردید قرار داری و خواسته‌ات را واضح و شفاف بیان نکرده‌ای، نمی‌توانی منتظر دریافت چیزی باشی که دقیقا مطابق میل‌ات باشد.

(گام دوم ایمان/باور)

اگر خودت تحقیق مختصری بکنی، برایت مشخص می شود که هر فردی در هر زمینه‌ای موفق شده است، خبر نداشته قرار بوده آن را چگونه انجام دهد، می‌دانسته که به هر حال قرار است این کار را بکند. (باب پراکتر)

‫#‏راز‬ ‫#‏راندا_برن‬ ‫#‏قانون_جذب‬ ‫#‏گام_دوم‬ ‫#‏ایمان‬ ‫#‏باور‬


یه عصا تو دست من فقط میتونه کمک کنه راه برم ، اما تو دست موسی میتونه دریا رو بشکافه... بستگی داره عصا، تو دست کی باشه...
دو تیکه ماهی و یه تیکه نون، تو دست من ، میتونه فقط خودمو سیر کنه اما تو دست عیسی ،هزاران نفر رو از گرسنگی نجات میده... بستگی داره روزی دست کی باشه..
پس نگاه به چیزائی که تو دست خودته نکن .... ببین چه چیزائی دست خداس .
دستانت رو به دستان خدا بسپار و نگران هیچی نباش

یاد گرفته‌ام که آدم‌ها را با ظاهرشان قضاوت نکنم...
یاد گرفته‌ام که سیرت آدم‌ها به راحتی قابل کشف نیست...
یاد گرفته‌ام که هیچ کس را نه کشف کنم نه قضاوت...
یاد گرفته‌ام، آدم‌ها را آنگونه که هستند دوست بدارم.




«به گنجینه هیجانی‌تان سری بزنید»

همگی ما مشکلات بسیار، نگرانی‌ها و افکار منفی زیادی در اطرافمان وجود دارد، گاهی آن‌قدر در این مشکلات غرق می‌شویم که گنجینه هیجانی‌مان را فراموش می‌کنیم.
آیا تا به حال منتظر حادثه‌ای بوده‌اید؟ آیا متوجه شده‌اید که ذهن نگران شما، با فکر کردن به آن حادثه، نشاط روزتان را از بین برده است؟
هرگاه احساس کردید که نگران هستید، برای یک دقیقه، هر جا که هستید توقف کنید و تصور کنید که می‌خواهید یک چمدان بزرگ پر از هیجانات منفی را بر زمین بگذارید. خود را مجسم کنید که می‌روید و از آن‌ها دور می‌شوید. نگرانی‌هایتان را پشت سر بگذارید، چون آن‌ها می‌توانند زندگی شما را خراب کنند.

دانلود کتاب صوتی چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

(گام دوم ایمان/باور)

هر آن چه را بخواهی می‌توانی داشته باشی. البته اگر بدانی که آن را چطور در افکار خودت قالب سازی کنی و شکل دهی.
اگر استفاده از نیروی خلاق درون خودت را یاد بگیری، هیچ رویایی نیست که به حقیقت نپیوندد.
روش‌هایی که برای یک نفر کارآیی دارد، همه شمول است.
عامل عمده قدرت در استفاده از هر آن چه تو داری، قرار دارد، آزادانه و بطور کامل، بنابراین کانال‌های دریافتی و باور خود را برای نیروی خلق بیش‌تری که از طریق خودت جاری شود، باز کن.

صرف وقت برای ‫#‏تفکر‬ و نوشتن یادداشت قدردانی و تایید در دفترچه‌ات را به صورتی آدابی روزانه در بیاور. ابزار مدام ‫#‏شادی‬ و سپاس، شادی، ‫#‏عشق‬ و وفور نعمت بیش‌تری را به سوی زندگی‌ات می‌کشاند.
تو کم‌کم متوجه تغییر تحول در درک هر یک از وقایع روزانه می‌شوی. بیش‌تر از موارد مثبتی آگاه می‌شوی که هر روز دور و بر تو رخ می‌دهد. تمرکز حواس، انرژی تو را متحول می‌کند و می‌فهمی که چقدر لطف الهی شامل حالت می‌شود و ... ‫#‏قانون_جذب‬ به ارتعاش بالاتری که تو خلق کردی، جواب می‌دهد.

‫#‏جک_کنفیلد‬ ‫#‏کلید_کاربردی_قانون_جذب‬ ‫#‏شکرگزاری‬ ‫#‏سپاسگزاری‬

این ایده را در نظر بگیرید که «طرز تفکر شما کیفیت زندگی‌تان را تعیین می‌کند.» که البته مفهومی رایج در ادبیات پرطرفدار انگیزشی است. از این ایده، چندین نتیجه منفی می‌تواند پدیدار شود:
شما با اندیشیدن به ‫#‏پول‬، می‌توانید پول را به سوی خود ‫#‏جذب‬ کنید.
بله، شما می‌توانید نگرشی از رفاه را به وجود آورید، اما باید کارهایی نیز انجام دهید که شما را پولدار خواهند کرد.

‫#‏تام_گورمن‬ ‫#‏انگیزش‬ ‫#‏انگیزه‬ ‫#‏هدف‬


عیسی مسیح (ع) گفت: «و هر آن چه با ایمان به دعا طلب کنید خواهید یافت» (متی: 22:21)
«بنابراین به شما می‌گویم آن چه در عبادت سوال (درخواست) می‌کنید، یقین بدانید که آن را یافته‌اید و به شما عطا خواهد شد.» (انجیل مرقس: 24:11)
وقتی در عبادت سوال (درخواست) می‌کنید، یقین بدانید که به خواسته خود رسیده‌اید و صاحب آنید. وقتی دعا می‌کنید طوری عمل کنید که انگار پیشاپیش آن را ستانده‌اید.

‫#‏چهار_اثر_از_فلورانس_اسکاول_شین‬ ‫#‏عبادت‬ ‫#‏درخواست‬ ‫#‏ایمان‬ ‫#‏باور‬ ‫#‏قانون_جذب‬ ‫#‏دعا‬

پ.ن: منظور از ایمان یا باور (گام دوم) در قانون جذب نیز از همین آیات گرفته شده است. پس باید باور داشته باشید که دریافت خواهید کرد و سپس خود را برای دریافت (گام سوم) آماده کنید.
‫#‏ادمین_راز‬

(گام دوم ایمان/باور)

چطور خودت را به مرحله باور برسانی؟ وانمود کن.
مثل بچه‌ها باش و وانمود کن. طوری عمل کن که انگار از قبل آن را داشته‌ای. همانطور که وانمود می کنی، باور دریافت آن را هم شروع کن. غول تمام مدت در برابر افکار غالب تو واکنش نشان می‌دهد، نه فقط در لحظه‌ای که درخواست کرده‌ای.
به همین دلیل است که باید بعد از درخواست هم به باور کردن و دانستن ادامه بدهی. ایمان داشته باش. باور به اینکه چیزی را داری، ایمان پایدار تو، قوی‌ترین قدرت توست. وقتی باور کردی که داری دریافت می‌کنی، آماده شو و دوباره سحر و جادو را تماشا کن!

***دستان شفا بخش
امروز بهترین روز زندگی ام است....خدایا سپاس!
جملات تاکیدی مثبت!!!
لازم و واجب میدونم یه توضیح مختصری در باب درک و فهم بیشتر اینگونه جملات بگم خدمتتون....
ضمیر ناخودآگاه قسمت کوچکی از مغز هر انسانی رو تشکیل می دهد این قسمت از مغز مسئولیت کنترل و انجام کنش و واکنش های غیر ارادی بدن رو بر عهده دارد...برای مثال ضربان قلب یا اصلا کار کردن یا نکردنش را شما دستور نمی دهید!!!بلکه این ضمیر ناخودآگاه هر فردی است که تمام اعضای غیر ارادی خودش را به حرکت و پویایی و انجام وظیفه ی خود وا میدارد....
ضمیر ناخودآگاه همچنین دارای قدرت بسیار است!!!!طی آزمایشات گوناگون انجام شده در سطح ای کره ی خاکی دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که هرچه را انسان احساس نماید می تواند آنرا خلق کند....احساس کردن صحبت کردن فکر کردن تمامی ابزار ضمیر ناخود آگاه است برای برنامه ریزی خود!!!! پس چه بهتر که آنرا با احساسات جملات و عبارات مثبت برنامه ریزی کنیم تا نتایج مثبت شیرین تر و خوشایندی را در زندگی تجربه کنیم......
هر روز چند دقیقه هنگام برخواستن از خواب و قبل از سلام کردن به کسی این جملات را بیان کنید... سپس چند دقیقه را صرف تجسم کردن خود در وفور نعمت و سلامتی و خوشحالی کنید... بعد از آن برای چند دقیقه از هرآنچه شمارا خوشحال کرده شکر گذاری به عمل بیاورید

۱- در وجود من عظمت و بزرگی نهفته است
۲-من یک نابغه هستم و از نبوغ خود استفاده میکنم
۳-من ایده های بزرگی در سر دارم و انها را به واقعیت تبدیل میکنم
۴- من هر روز سلامت تر و تندرست تر هستم
۵- من یک پرنده ی بزرگ هستم
۶-من واقعا انسانی بزرگ هستم
۷- چقدر دنیای من قشنگ و زیبا شده است
۸- چقدر من هر روز خوشبخت تر و سعادتمند تر میشوم
۹-من همواره در هر کاری موفق و پیروز هستم
۱۰- خدای رحمان مرا بسیار دوست دارد و در همه ی امور زندگیم مرا کمک میکند
۱۱-ثروت و معنویت بسوی من همواره است و من هر چه بخواهم برای خودم خلق میکنم
۱۲-سراسر وجودم غرق در انرژی و شادی ست
۱۳-من همواره منتظر اتفاقات خوب در زندگیم هستم
۱۴- من به خود افتخار میکنم
۱۵-همواره از وجود و چهره ی من شادی , انرژی و عشق ساطع میشود
۱۶-هرچه بیشتر می بخشم بیشتر می ستانم و احساس شادمانی میکنم
۱۷-من با اقتدار زندگیم را آن گونه که می خواهم طراحی میکنم
۱۸- من انسان مقتدر , خلاق و دوست داشتنی هستم
۱۹-من سزاوار بهترین ها هستم
۲۰-در هر لحظه به خاطر همه ی نعمت ها و موهبت هایی که خداوندبه من داده او را شکر میگویم
۲۱- من در کمال ارامش بسر میبرم و همواره رو حیه ای شاد و چهره ای خندان دارم
۲۲ – من با اقتداری خداگونه بر روحیه و عواطف و احساسات خود کنترل دارم و انها را مدیریت میکنم
۲۲-خداوند مرا ازاد افریده و من محکوم به هیچ سرنوشتی از پیش تعیین شده نیستم
23-هر روز زندگیم از هرجهت بهتر و بهتر میشود
24-همه چیز در راه خیر و صلاح من به پیش میرود
25-خداوند همیشه و همه جا حامی و پشتیبان من است
26-من قادرم همیشه تصمیم درست بگیرم
27-من دوست داشتنی هستم
28-من خودم را دوست دارم
29-من پادشاه سرنوشت خویش هستم
30-من به آینده زیبایی که در انتظارم است ایمان دارم
تمام این عبارات تاثیر خاص و مثبتی بر روی ضمیر نا خود اگاه دارد و میتواند عین واقعیت را در زندگی انسان پدید آورد// 21 روز این کار را انجام دهید........

" منبع ؟

(گام دوم ایمان/باور)
آن چه را می‌خواهی از قبل مجسم کن که مال تو شده است. بدان که سرانجام به سراغ تو می‌آید. پس بگذار بیاید. بابت آن خودت را ناراحت و نگران نکن. فکر کن که آن مال تو شده است و از قبل صاحب آن بوده‌ای.
رابرت کالی بر (1950-1885)
‫#‏راز‬ ‫#‏راندا_برن‬ ‫#‏قانون_جذب‬ ‫#‏گام_دوم‬ ‫#‏ایمان‬ ‫#‏باور‬

پ.ن: باور/ایمان، یعنی اینکه من می‌دانم که خواسته‌ام، همین الان به من داده شده است.
‫#‏ادمین_راز‬

لزومی ندارد بارها و بارها درخواست کنی. فقط یک بار، درست مثل این است که تو از کاتالوگ چیزی را سفارش دهی. تو فقط یک بار چیزی را سفارش می‌دهی و بعدا در موردش شک نمی‌کنی که آیا به دست گیرنده رسیده است یا نه، و باز دوباره سفارش دهی. تو فقط یک بار سفارش می‌دهی. روند خلاق هم به همین نحو است.
گام اول صرفا مربوط به شفاف بودن خواسته‌ات است. به محض اینکه ذهنت آسوده شد، درخواست کن.

‫#‏راز‬ ‫#‏راندا_برن‬ ‫#‏قانون_جذب‬ ‫#‏گام_اول‬ ‫#‏درخواست‬

یک دفترچه کوچک به عنوان دفترچه آرزوها انتخاب کنید، صفحه اول آن را به شکرگزاری اختصاص بدید و بابت هر آن چه که فکرش را می‌کنید خداوند را شکر بگویید. سپس شروع کنید به نوشتن هر آن چه دوست دارید باشید یا داشته باشید.
هر خواسته‌ای را به طور واضح و شفاف بیان کنید. خواسته باید به قدری شفاف باشد که اگر در همان لحظه شخصی بخواهد آن را برآورده کند، دقیقا بدانید که چه چیزی باید برآورده شود.
وقتی خواسته‌هایت را می‌نویسی، کاملا متوجه انرژی مثبتی که ایجاد کرده‌ای خواهی شد، این همان انرژی (موج و ارتعاش) است که باعث می‌شود همه چیزهای خوب به سمت تو کشیده شود و تو آن‌ها را جذب می‌کنی.

‫#‏ادمین_راز‬ ‫#‏قانون_جذب‬ ‫#‏گام_اول‬ ‫#‏درخواست‬ ‫#‏آرزو‬ ‫#‏موج‬ ‫#‏انرژی‬

دلیل قدرتمند بودن ‫#‏تجسم‬ این است که: وقتی تو تصویری ذهنی از آنچه می‌خواهی خلق می‌کنی، افکار و احساسات داشتن آن را در زمان حال در خود ایجاد می‌کنی. تجسم صرفا تفکر متمرکز قدرتمند در قالب تصاویر است که به همان نسبت هم احساس ایجاد می‌کند. تو با قدرت تجسم بسامدی قوی به ‫#‏کائنات‬ می‌فرستی. قانون جذب این علائم مهم را می‌گیرد و تصاویر را به همان نحوی که در ذهنت دیده‌ای، به تو برمی‌گرداند.

‫#‏راز‬ ‫#‏راندا_برن‬ ‫#‏قانون_جذب‬ ‫#‏تصویرسازی‬

دو راه برای رسیدن به پذیرش
به خاطر داشته باشید که پذیرش یعنی فقدان ارتعاش* منفی و دو راه برای ایجاد آن وجود دارد:
اول: با توجه به احساسی که دارید می‌توانید ارتعاش خود را حدس بزنید؛ وقتی مقاومت افراد از بین می‌رود اکثر آن‌ها احساس آرامش می‌کنند و با خود می‌گویند "آه این احساس بهتری است!"
راه دیگر: توجه به نشانه هاست، وقتی نشانه‌ها در زندگی‌تان آشکار می‌شوند می‌دانید که خواسته خود را پذیرفته‌اید.
*ارتعاش: همان حس مثبت یا موج مثبت

من هزاران انسان را در بدترین وضعیت ممکن می‌شناسم که با سپاسگزاری زندگیشان را متحول کرده‌اند. شاهد درمان بیمارانی بوده‌ام که به هیچ وجه امید به زنده ماندنشان متصور نبود. روابط از هم پاشیده‌ای را سراغ دارم که از طریق سپاسگزاری تبدیل به روابط عالی شده‌اند. ازدواج مشوشی را می‌شناسم که نجات یافت، خانواده از هم پاشیده‌ای را می‌شناسم که از نو با هم متحد شدند. چه بسار والدینی که روابط خود را با فرزندانشان متحول کردند، چه بسیار آموزگارانی که دانش‌آموزان خود را متحول ساختند. کسانی را دیدم که در فقر کامل به سر می‌بردند و از طریق شکر و سپاسگزاری به ثروت رسیدند. کسانی که تجارت ورشکسته خود را متحول کردند و کسانی که در تمام مدت عمرشان با پول در تلاش و تقلا بودند و با سپاسگزاری در زندگیشان فراوانی نعمت را به وجود آوردند. کسی را می‌شناسم که در خیابان زندگی می‌کرد و در عرض یک هفته صاحب شغل و خانه شد. کسانی که از اضطراب و دیگر بیماریهای روانی در رنج بودند و از طریق قدرشناسی و سپاسگزاری به سلامتی روانی کامل رسیدند.

‫#‏راندا_برن‬ ‫#‏قدرت‬ ‫#‏شکرگزاری‬ ‫#‏سپاسگزاری‬


درخواست کن.
ایمان داشته باش.
دریافت کن.

اهمیت دادن بیش از اندازه به نظر دیگران، جنونی است که بر همه ی مردم حاکم است. این جنون چه در سرشت ما ریشه داشته باشد، چه حاصل جامعه و تمدن باشد، به هر حال بر همه ی کردار و رفتار ما تأثیر بیش از اندازه می گذارد و دشمن نیکبختی ِ ما است.
آرتور شوپنهاور - در باب حکمت زندگی

#‏تخیل‬، سرگرم کننده و مفرح است. (2)
هدف اکثر روش‌های انگیزشی کمک به شماست تا تخیل را به عنوان یک ابزار انگیزشی مهار کنید.

تا زمانی که از قوه تخیل خود به طرق ‫#‏مثبت‬ استفاده نکنید، خیال‌پردازی تا نهایت بدی‌ها کار سختی نخواهد بود. شما می‌توانید تصور کنید که موانع غیر قابل عبورند و هیچ‌گاه نمی‌توانید مهارت‌های مورد نیاز برای رسیدن به هدف‌هایتان را کسب کنید و این‌که شکست خواهید خورد. این‌ها تصاویر کمک کننده‌ای نیستند! یا می‌توانید عکس آن را تصور کنید. روش‌های انگیزشی به شما نشان می‌دهند که چگونه از تخیل خود برای تولید تصاویر کمک کننده استفاده کنید.

هیچ کس چیزی به آدمی نمی‌دهد مگر خود او. و هیچ کس چیزی از آدمی دریغ نمی‌دارد، مگر خود او.
«بازی زندگی» یک بازی انفرادی است. اگر خودتان عوض شوید، همه اوضاع و شرایط عوض خواهد شد.

‫#‏چهار_اثر_از_فلورانس_اسکاول_شین‬

*ادامه ی چگونه از قانون جذب ..........
**نقش بازی کنید
باور کنید که از قبل شخصی را که می خواهید باقی عمرتان را با او
بگذرانید ملاقات کرده اید و طوری رفتار کنید که انگار او با شماست ،
منظورم این است که ، او را تجسم کنید ،
احساسات و هیجانات تان را حس کنید،
آزادانه تصور کنید که وقتی آن اتفاق می افتد شما چه احساسی دارید
کائنات با احساسات سرو کار دارد و اگر شما انرژیتان را روی احساسات
مثبت متمرکز کنید ، سطح ارتعاشی تان خیلی زود بالا می رود .

" وبلاگ راز "

**وقتی خودم را به قدر کافی دوست داشتم
از تنها بودن خوشم آمد، در خلوت سکوت محاصره شدم و شگفت زده به فضای درون وجودم گوش کردم.**

"فریبا "


دوست من :.بیاییم زندگیمان را از نو و صفر شروع کنیم هنوز دیر نشده . گل من قبل از اینکه عاشق کسی بشوی و به او دل ببازی اول عاشق خودت شو. چقدر خودت را دوست داری ؟و به خودت اعتماد داری ؟و احترام میگذاری؟ از همین امروز یه دوره 21 روزه برای تحول خودت بردار . برای خودت بهترین هارو بخر و از بهترین کلمات برای خودت استفاده کن بعد از یک هفته تغییرات را در خودت ببین . متوجه می شوی که زندگی روز به روز رنگ تازه تری میگیرد و سطح انرژیت به بالاترین تراز می رسد . دوستان عزیز، شما لایق بهترین ها هستید ، پس همیشه بهترین ها را برای خودتان بخواهید، و برای خودتان بهترینهارا تهیه کنید واززندگیتان لذت ببرید . بیاییم از امروز بهترین هارا برای زندگی مان جذب کنیم.

*شاد و پر انرژی باشید

"وقتی خودم را به قدر کافی دوست داشتم
هر روز در خودم تعمق کردم. این مقدمه دوست داشتن خود است."


کائنات با شکوه است. کائنات تمام موضوعات خوب را به سوی من می‌آورد. کائنات برای خاطر من با همه موضوعات خوب تبانی کرده است. کائنات در هر کاری که می‌کنم، حامی من است. کائنات فوری نیازهای مرا برآورده می‌کند.

‫#‏راز‬ ‫#‏راندا_برن‬ ‫#‏قانون_جذب‬ ‫#‏کائنات‬

هنگامی که اتفاق ناخوشایندی رخ می‌دهد، افراد بدبین خود را مقصر می‌دانند، در غم و اندوه غوطه‌ور می‌شوند، خود را قربانی و شکست و بدشانسی خود را حتمی می‌دانند. فرد خوش‌بین کنترل اوضاع را به دست می‌گیرد و می‌گوید:
«چه طور می‌توانم از این اوضاع خلاص شوم؟»
خود را مقصر ندانید و در عوض، دلایل احتمالی خارجی را شناسایی کنید.

‫#‏بیل_لوکاس‬ ‫#‏قدرت_ذهن‬ ‫#‏ذهن‬ ‫#‏خوش‌بینی‬ ‫#‏مثبت_اندیشی‬

*ادامه ......چگونه از قانون جذب برای پیدا کردن عشق استفاده کنیم ؟
* از میزان خویشتن دوستی تان یادداشت تهیه کنید .
کاغذی بردارید و روی آن تمام چیزهایی خوبی که در مورد شما صدق می کند بنویسید ،
بنویسید که چقدر مهربان و دلسوز هستید ، چقدر با هوشید ، چه دندانهای زیبایی دارید ،
چه پاهای خوش تراشی دارید ، چه انسان شفیق و احساساتی هستید ،چه شنونده ی خوبی هستید ،
چه همسر خوبی می توانید اختیار کنید ،چقدر شایسته عشق هستید ، چقدر در کارهای باغبانی ،لوله کشی ،نویسندگی ،سخنرانی و ........مهارت دارید .
هر نکته ی خوبی که به نظرتان در مورد شما صدق می کندو یا دوست دارید دارای این صفت باشید و یا بدستش بیاورید روی کاغذ بنویسید .
توجه داشته باشید که اگر شما واقعا به چیزهایی که در مورد خودتان نوشتید ایمان داشته باشید ، فرایند آشکار سازی بسیار سریعتر اتفاق می افتد.

" استفاده از وبلاگ راز"

* وقتی خودم را به قدر کافی دوست داشتم*
" دیگر آرزو نداشتم که زندگی ام طور دیگری باشد. به این نتیجه رسیدم که زندگی فعلی برای سیر تکاملی ام مناسب ترین است."

"فریبا "

چگونه خود را دوست بداریم؟

آیا هنوز آخرین باری را که واقعا عاشق شدید به خاطر دارید؟
یادتان هست که در قلبتان چه آه و فغانی بر پا بود و چه احساس پراعجازی داشتید؟
می‌خواهم بگویم عاشق خود بودن هم درست همین‌طور است! با این تفاوت که این عشق هرگز فنا شدنی نیست. اگر عشق به خود را یکبار زنده کنید، این عشق در تمام طول زندگی با شما خواهد بود. بنابراین از این رابطه ی عاشقانه حداکثر بهره را ببرید، زیرا عشق راهنمای همیشگی شما است، برای رسیدن به اوجی از شعور و آگاهی که تنها بشر قادر به تحقق آن است.برای کسانی که می‌خواهند خود را دوست بدارند، چند رهنمود درباره ی دوست داشتن خود ارائه می‌د‌هیم:

- یقیناً اصلی‌ترین کلید دوست داشتن خود ، پرهیز از انتقاد و عیب‌جویی از خود است.
احتمالاً دیده‌اید که بیشتر مردم موقع سرزنش کردن خود اصطلاحاتی می‌گویند مثل: احمق، پسر بد، دختر بد، بی‌مصرف، بی‌ملاحظه، نادان، زشت، شلخته، بی‌عرضه و غیره، شاید برای شما هم پیش آمده که با چنین کلماتی خود را توصیف کنید، در واقع به کار بردن این کلمات به این دلیل است که ما می‌خواهیم طوری عمل کنیم که گویی کامل و بی‌نقص هستیم و با این عقیده خود را تحت فشار سختی قرار می‌دهیم، و چشم‌های خود را بر حوزه‌های دیگری از زندگی‌مان که نیازمند اصلاحات و شفابخشی هستند می‌بندیم.
پس بهتر است سعی کنیم خلاقیت‌های فردی خود را کشف کنیم و خصوصیات برجسته و ممتاز خود را ستایش کنیم، زیرا وقتی ما از خود انتقاد می‌کنیم در واقع نقش خود را در دنیا بی‌اعتبار و تحقیر می‌کنیم.
در صورتی که می‌توانیم به هنگام اشتباه کردن یا شکست خوردن در موقعیتی، به خود بگوییم: «من پیچیده‌تر از آن هستم که شایسته یک ارزیابی کلی از خود باشم، درست است که اشتباه کردم یا شکست خوردم ولی می‌توانم هنوز خودم را به عنوان انسان جایزالخطا بپذیرم و این اشتباه یا شکست من ، دلیل بر بی‌ارزش بودن و ناتوانی من نیست».بنابراین اگر آمادگی رشد و ترقی و درس گرفتن از اشتباهات را داشته باشید، اشتباهات راهی به سوی یک زندگی کامل و پربار را برایتان هموار می‌سازد.
خیلی از ما دائم خود را با افکار ترسناک تهدید می‌کنیم و از یک مشکل کوچک یک هیولای غول پیکر می‌سازیم. مثلا اگر دیگران ما را طرد کنند فاجعه است، یا اگر در فلان مورد به نتیجه ی دلخواه نرسیم وحشتناک است.بنابراین هرگاه دچار ترس و نگرانی شدید، به خود بگویید: این که دیگران مرا طرد کنند یا اگر در این مورد خاص به نتیجه مطلوب نرسیدم برایم ناراحت‌کننده است، ولی هیچکدام فاجعه نیست.


- راه دیگر این است که با خود ملایم، با محبت و صبور باشیم.
اشکال بسیاری از ما این است که همیشه می‌خواهیم فوراً به همه چیز برسیم. مثلا در یک روز خود را دوست بداریم. شاید نتوانیم در عرض یک روز خود را کاملاً دوست بداریم، ولی می‌توانیم هر روز خود را کمی بیشتر دوست داشته باشیم. اگر هر روز به خود کمی بیشتر عشق بورزیم بعد از دو یا سه ماه در مسیر "خود دوستی" پیشرفت شایانی خواهیم داشت.
- با ضمیر باطن خود محتاطانه رفتار کنیم
برای آرامش دادن به جسم و روح فقط چند دقیقه در روز فرصت لازم است. چند بار نفس عمیق بکشید، چشم‌هایتان را ببندید و تمام هیجانات درونی خود را رها کنید، تمرکز کنید و آهسته به خود بگویید: «من تو را دوست دارم همه چیز خوب است.» بعد از آن احساس آرامش بیشتری می‌کنید و می‌فهمید که لازم نیست همیشه با ترس و اضطراب زندگی کنید.

- هر روز تفکر کنید:
توصیه می‌کنم روح خود را آرام کنید و به حکمت درونی خود گوش فرا دهید. در این لحظه می‌توانید حتی این جملات را تکرار کنید: «من خودم را دوست دارم. یا: من خودم را می‌بخشم. یا: من بخشیده می‌شوم».
پس از مدتی سکوت کنید و به ندای درون خود گوش دهید. در واقع هر یک از ما برای فکر کردن روش خاصی را انتخاب می‌کند. بعضی از افراد موقع پیاده‌روی یا حتی دویدن فکر می‌کنند، برخی دیگر با نوشتن افکار منفی و مثبت خود. من با رفتن به طبیعت و قدم زدن در آن می‌توانم به خود و حکمت آفرینش خود فکر کنم. شجاع باشید و راه مخصوص خود را جهت تفکر بیابید.

- دوست داشتن خود ، یعنی به خود ارج نهیم

#‏کلیدهای_قدرت‬
‫#‏کلید_عشق‬

اگر ذهن‌تان را مهار نکنید، ممکن است مانند یک قطار باری بدون راننده در دل کوهستان به حرکت درآید. شما راننده ذهن خود هستید. از این رو، سررشته امور آن را به دست بگیرید و به مقصدی که می‌خواهید هدایتش کنید. اگر به ذهن‌تان نگویید که چه باید بکنند خودرای می‌شود و هر کاری را که بخواهد انجام می‌دهد.

پ.ن: برای اطلاعات بیشتر به نوشته های قبلی مراجعه کنید.
‫#‏راندا_برن‬ ‫#‏قدرت‬ ‫#‏عشق‬ ‫#‏ذهن‬

چگونه از قانون جذب

*چگونه از قانون جذب برای پیدا کردن عشق استفاده کنیم ؟
افرادی که در باره ی قانون جذب شنیده اند و می خواهند با استفاده از آن رویاهایشان را آشکار سازند اغلب اهداف خاصی در ذهن دارند ،
آنها پول بیشتر ،شغل بهتر و خانه ای زیباتر می خواهند .
معمول ترین پرسشی که از من می شود این است که :
"چگونه با استفاده از قانون جذب عشق را جذب کنم ؟"
پاسخ این پرسش ساده است .قانون جذب برای متجلی ساختن هر آنچه که می خواهید کار می کند به شرطی که از فرمولش استفاده کنید :
فرمول چیست ؟ درخواست - باور - رها کردن - دریافت .
اما پیش از آنکه به سراغ فرمول برویم و عشق را به زندگیمان جذب کنیم جند کار اساسی و پایه ای وجود دارد که باید ایتدا آنها را به انجام برسانیم .
برای تمام مواردی که می خواهید آشکار کنید ابتدا باید بیش از شروع ، پاکسازی را انجام دهید .
پاکسازی یعنی ذهن شما باید از تمام روابط اضافی گذشته پاک شده باشد ،
مطمئن شوید که هیچ احساس منفی ای مثل ترس یا شک و تردید شما را از جذب
مرد / زن رویاهایتان دور نمی کند .
در اینجا چند راهکار برای پاکسازی به شما نشان می دهم :

**به میزان خویشتن دوستی خود دقت کنید **
مدت زمانی را به تامل و اندیشه در مورد کشف احساساتتان نسبت به خود اختصاص دهید ،ببیند آیا واقعا خودتان را دوست دارید ،
آیا فکر می کنید که انسان دوست داشتنی و ارزشمندی هستید .

ادامه دارد ..........
" استفاده شده از مطالب داستانهای واقعی راز "